Translate

8 Şubat 2012 Çarşamba

ÖNEMLİ!!! Geleceğe yatırım...

Evet... bugün bahsetmek istediğim konulardan biri de iş hayatı, sigorta ve emeklilikti ve Saba Tümer ile bugün programında usta oyuncu Tomris Oğuzalp'in hastalığından söz edildi; Tomris Hanım'a bağlanıldı. Öncelikle kendisine acil şifalar diliyorum; hep kötü rollerde görmeye alıştığımız Tomris Hanım biraz bundan şikayetçiydi; ancak böyle pamuk gibi bir insanın o "diken"leri çıkarması gerçekten büyük ustalık. Öyle ki... Meğer ne çok inandırmış bizi, gerçekten öyle sanmışız, bunu fark ettim... Olumlu, iyi niyetli, iyi kalpli, kibar, pamuk şeker gibi bir kadınmış Tomris Hanım... Umarım sağlığınıza en kısa zamanda kavuşur ve bizimle tekrar buluşursunuz.
Televizyonda hala konuşması devam ederken, içimde uçuşan duygular; aklımdan geçen düşünceler kaybolmadan yazmak istedim.
Konuşmasında iki şey özellikle dikkatimi çekti, biri "tiyatro başka.." dedi Tomris Oğuzalp "orada insanların gözlerinden anlayabiliyorum, iyi mi oynadım kötü mü oynadım..."
Kendimle ilgili bir sır size: Bir tiyatro oyununda en sevdiğim an, oyun sonunda ayağa kalkıp bütün oyuncuların gözlerinin içine bakarak onları alkışlamaktır. Etrafımı bütün salondan yükselen o takdir ve sevgi sarıp geçerken, elimden kolumdan bileğimden geldiğince çılgınlar gibi alkışlamak... Çoğu zaman gözlerim bile dolar...
Neyse... Asıl konumuz bu değildi...
Beni etkileyen ikinci cümlesi ise: "Ben hiç yatırım yapan biri olamadım; neden... Çünkü hep aynı şekilde akacak sandım... Tutmadım... ama yaşlanınca işler eskisi gibi gitmiyormuş..."
Çevremdeki insanlara hep söylediğim birşey var; "Şimdi nasıl olsa bir şekilde para kazanırsınız, geleceğinize yatırım yapın, sigortanızı ihmal etmeyin!" Bu düşüncemin doğruluğunu bir kere daha gördüm.
26 yaşındayım, şimdiye kadar ciddi 2 iş tecrübem oldu; ikisinde de ilk şartım sigortamın maaşım üzerinden yatması idi; hatta son işimde ofis muhasebecisi ile bu konuda biraz tartıştım. (Ne yazık ki sigortayı asgariden yatırmak gibi bir sahtekarlık yapıyor çoğu işveren...)
Muhasebeci hanım bana şöyle bir soru sordu "Ne farkedecek ki senin için asgari ya da tam? Bu patronunu gereksiz sıkıntıya sokmaktan başka işe yaramaz..."
e tabi ki açtım ağzımı yumdum gözümü... işte cevabım
"Ne mi farkeder? Siz benden daha iyi bilmelisiniz, işiniz bu; ama gözden kaçırdıysanız anlatayım...
Birincisi; ve en önemlisi, emekli olduğum zaman alacağım maaşı değiştirir.
İkincisi; eğer çalıştığım süre içerisinde hastalanırsam sigortadan raporlu olduğum dönem için alacağım parayı etkiler; çünkü bu resmi kayıtlarda görünen maaşa göre hesaplanır.
Üçüncüsü; aynı durum hamilelik iznim için de geçerli...
Dördüncüsü; işten çıkarılmam halinde alacağım tazminatları etkiler.
Beşincisi; yine işten çıkarılmam durumunda hak kazanacağım işsizlik sigortasını etkiler...
ve siz sahtekarlık yapmak istiyor olabilirsiniz; ancak ben kazandığım her kuruşun vergisini ödemek istiyorum!
Bütün bu saydıklarım sizin de bildiğiniz gibi resmi kayıtlara geçen brüt maaş üzerinden hesaplanır. Zaten aralarında hiç bir fark olmasaydı sigortayı asgariden ya da maaş üzerinden ödemek gibi kavramlar oluşmazdı değil mi?..."
Bu diyalogdan da anlaşılacağı üzere sosyal güvenlik çok önemli! Hayatımızın her dönemi, özellikle de emeklilik dönemi için... Şöyle düşünün, ben öyle yapıyorum, bugün 200 lira eksik maaş alsam hayatımdan sadece o lüks telefon eksilir ya da 3-5 parça kıyafet... nasıl olsa bugün her şekilde çalışır para kazanırım; ama çalışamayacağım günler geldiğinde beni hayatta tutabilecek bir gelire ihtiyacım olacak... Bunu düşünürken şimdiki yaşantımı da çok kısıtlamıyorum... aksine hem yatırımımı yapıyorum hem de hayatı dolu dolu yaşıyorum, ayda en az 6 oyun izliyorum, geziyorum, arkadaşlarımla vakit geçiriyorum, gece de dışarı çıkıyorum.. 26 yaşımın da hakkını vererek 62 yaşıma yatırım yapmayı ihmal etmiyorum.
Siz de sigorta konusunda ısrarcı olun; bu konuda yapılan sahtekarlıklara izin vermeyin!

Hmm.. Bu arada... İşten ayrıldım daha doğrusu çıkarıldım ve bu ısrarım sayesinde beni 3 ay idare edecek kadar tazminat aldım...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder